Zapomniane ćwiczenia kulturystyczne – bo za ciężkie?

Dziennik treningowy na siłowni

Zapomniane ćwiczenia kulturystyczne – bo za ciężkie?

Ostatnio, coraz częściej obserwując ludzi na siłowni zadaje sobie pytanie, gdzie się podziała „Kulturystyka”? ciężkie treningi? Poprzez coraz większy natłok różnych maszyn treningowych, które zapewniają wygodę, ćwiczenia które przynoszą największe rezultaty zostają pomijane. Dlaczego się tak dzieje? Na pewno się spotkaliście z sytuacją, gdzie osoba siada na maszynie bierze telefon do ręki i przez godzinę potrafi nic nie zrobić lub wykonać ćwiczenia na 3 maszynach maksymalnie. Czy tak powinien wyglądać trening? Poniżej przedstawię najlepsze ćwiczenia które działają i przynoszą największe rezultaty!

1. Jakie ćwiczenia wybierać ?
Wybór jest bardzo prosty – Wybieraj ćwiczenia złożone wielostawowe, które skupiają się na większej ilości grup mięśniowych niż jedna i powodują większywyrzut hormonów odpowiedzialnych za przyrosty mięśniowe.Aby maksymalnie stymulować mięśnie do pracywybieraj wolne ciężary, które w przeciwieństwie  do maszyn nie ograniczają ruchu i pozwalają na większe rozciąganie mięśni w końcowej fazie (faza ekscentryczna)  

2. Zalety ćwiczeń wielostawowych
– Brak ograniczeń pod względem wykonywania ćwiczenia (zakres i tor ruchu, )

– angażujesz wiele partii mięśniowych
– są podstawą do budowania solidnej masy
– atakowanie mięśni pod różnym kątem
– szybszy wzrost siły

3. Zapominane ćwiczenia
-Martwy ciąg – Najczęściej pomijany i unikany  przez osoby początkujące. Jest on idealnym ćwiczeniem podczas budowania masy jak i siły. Martwy ciąg jest ćwiczeniem które ma ogromny wpływ na rozwój Pleców, pobudza do pracy wszystkie mięśnie i niesamowicie wzmacnia prostowniki grzbietu.

Przysiady ze sztanga trzymaną z przodu jedno z najlepszych ćwiczeń na rozbudowę mięśni czworogłowych, jendak nie chętnie wykonywane, gdyż wymaga większego zaanagażowania w naukę techniki i jest mniej komfortowe niż tradycyjne przysiady ze sztangą z tyłu.

-Przenoszenie sztangielki zza glowy – ćwiczenie rozciągające mięśnie najszersze grzbietu, pomaga w ogólnym rozwoju pleców jak i mięśni zębatych.

– Syzyfki Ćwiczenie, które daje niezwykłe rozciągnięcie i separację mięśni czerwonogłowych,  Często jednak pomijane ze względu na styl wykonania. 

– Dipsy (Pompki na poręczach z obciążeniem) – jedno z najlepszych ćwiczeń na rozbudowę jak i zwiększenie siły trójgłowego ramienia (Tricepsa). Ważne aby wykonywać to ćwiczenie w pozycji wyprostowanej, gdyż pochylenie w przód angażuje w większym stopniu klatę piersiową.

-Świeca – Jedno z najlepszych ćwiczeń na dolną część mięśni brzucha. Prawidłowa technika: Połóż się na równej powierzchni, nogi wyprostowane, biodra pod kątem 90stopni to tułowia. I cały ruch polega na oderwaniu/uniesieniu bioder od podłoża. Najważniejsze w tym ćwiczeniu jest to, aby nie bujać nogami podczas unoszenia bioder (tzw. robienia kołyski)

4. Podsumowując:
Jeżeli chcecie zbudować solidną sylwetkę, polecam wrócić się kilka lat wstecz i wybierać ćwiczenia złożone (wielostawowe) a maszyny traktować jako dodatek do treningu. To zapewni nam rozwój całego ciała, jak i wzmocnieni mięśnie głębokie, które odpowiadają za stabilizację i zabezpieczenia nasz przed późniejszymi kontuzjami.  

Podobało się?

Udostępnij !

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Mariusz Janecki

Mariusz Janecki

Nazywam się Mariusz Janecki, jestem trenerem personalnym, specjalistą z zakresu żywienia i treningu, promotorem zdrowego stylu życia. Stworzyłem 14 ebooków z zakresu treningu oraz odżywiania. Od 2020r. Uczę również trenerów i dietetyków biznesu online.

O mnie

Biznes trenera i dietetyka

Nazywam się Mariusz Janecki, jestem trenerem personalnym online, specjalistą z zakresu żywienia i treningu, promotorem zdrowego stylu życia. Sportem pasjonuję się od dziecka, a od kilku lat zawodowo pomagam ludziom w osiąganiu wymarzonej sylwetki, dobrego zdrowia i samopoczucia.

Od 2020r Uczę również trenerów i dietetyków biznesu online.

Sprawdź moje E-booki

YouTube