fbpx

Jak uniknąć wieczornego podjadania – Kilka praktycznych rad!

Jak uniknąć wieczornego podjadania - Kilka praktycznych rad

Jak uniknąć wieczornego podjadania – Kilka praktycznych rad!

Z rana dobre śniadanie, potem pełnowartościowy obiad i na tym się wszystko kończy. Przychodzi wieczór i zaczyna się jedna wielka MASAKRA! Wlatuje nadprogramowe jedzenie, przekąski, słodycze i każdego dnia to samo. Śmiem stwierdzić, że ponad 70% osób dobrze zna tą sytuację. Nie będę wam mówił tutaj o jedzeniu regularnie 5 posiłków, o pilnowaniu stałych godzin między posiłkami, bo w praktyce nie ma to żadnego odniesienia! Są to bardziej mity powielane przez kolorowe czasopisma.

Kiedy najczęściej w takim razie podjadamy?

– W przypadku jedzenia zbyt małej ilości kalorii w ciągu dnia (w porównaniu do naszego zapotrzebowania)
– Złe nawyki żywieniowe wyrobione z dzieciństwa – typu jedzenie przekąsek (chipsy, paluszki, ciastka itp.) przed TV.

– Zjadanie całej puli naszych kalorii w porannych godzinach, gdzie pracujemy, uczymy się, mamy inne zajęcia i możemy się bez tego obyć (ale o tym poniżej)
– Zwykła nuda spowodowana brakiem zajęć. Nie pracujemy, nie uczymy się więc chodzimy po mieszkaniu i często nasza wycieczka kończy się przy lodówce.

– Sytuacje stresowe – nie raz zapewne zdarzyło Ci się wrócić z pracy, szkoły w złym nastroju. I bez zastanowienia, bez wszelkiej kontroli pochłonąć wszystko co miałeś w zasięgu ręki – czyż nie mam racji?

Jak sobie radzić w takiej sytuacji?

– Zostaw większą pulę jedzenia (kalorii) na wieczór. W dzień mamy pracę, zajęcia, więc nasza uwaga nie jest skupiona na jedzeniu, nawet odczuwając głód jesteśmy w stanie wytrzymać.
– Nie objadaj się słodyczami, bo tylko cukier ci skoczy! Jak nie potrafisz się powtrzymać od słodyczy i przekąsek wyrzuć je! Nie raz zapewne miałeś ochotę zjeść coś niezdrowego, ale na samą myśl zejścia na dół do sklepu osiedlowego ochota mijała wtedy potrafiłeś się powtrzymać? TAK! – Szukaj wieczornych zajęć (praca, treningi, rozrywka, kino)

– Zmniejsz ilość posiłków do 3-4, ogranicz węglowodany na rzecz tłuszczy, nie będzie aż takich wahań glukozy i chęci podjadania
– Spożywaj więcej płynów, woda Ci już nie wchodzi? Zrób cały dzbanek ulubionej herbaty i popijaj wieczorem.
– Jeżeli mimo wszystko zdarzy się sytuacja i musisz coś zjeść niech będą to warzywa! owoce ogranicz do pory porannej ew. przed samym snem. Ewentualnie zjedz dodatkowe kalorie, ale kolejnego dnia zmniejsz o tą pulę.
Powyżej kilka praktycznych rad. Oczywiście każdy jest inny i dużo zależy od indywidulanych preferencji (charakter, wytrwałość, cel, motywacja) To są czynniki które kształtują naszą osobowość i pokazują jakimi jesteśmy ludźmi. Aczkolwiek lepsze i gorsze momenty zdarzają się każdemu. Pamiętajmy jednak, aby nie popadać w skrajności. Jeżeli są to jednostkowe wyskoki – nic wielkiego się nie stanie. Jeżeli rutyna wtedy krótko mówiąc – czas wziąć się w garść, ruszyć dupę i zrobić coś ze sobą!
Masz dodatkowe pytanie? napisz w komentarzu. 

Podobało się?

Udostępnij !

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Mariusz Janecki

Mariusz Janecki

O mnie

Biznes trenera i dietetyka

Nazywam się Mariusz Janecki, jestem trenerem personalnym online, specjalistą z zakresu żywienia i treningu, promotorem zdrowego stylu życia. Sportem pasjonuję się od dziecka, a od kilku lat zawodowo pomagam ludziom w osiąganiu wymarzonej sylwetki, dobrego zdrowia i samopoczucia.

Od 2020r Uczę również trenerów i dietetyków biznesu online.

Sprawdź moje E-booki

YouTube

Dieta - jak się za to zabrać

pobierz BEZPŁATNEGO
e-booka

Przetwarzam Twoje dane zgodnie z polityką prywatności