fbpx

Szybkie, zdrowe, smaczne przekąski podczas podróży

Szybkie, zdrowe, smaczne przekąski podczas podróży

Szybkie, zdrowe, smaczne przekąski podczas podróży

            Lipiec i sierpień to dwa miesiące, gdzie najczęściej wyjeżdża się na urlop. Podróż może trwać nawet kilkanaście godzin, w trakcie której można być nawet kilkukrotnie głodnym. Co więc wtedy zjeść zdrowego, ale zarazem szybkiego i prostego? Poniżej kilka propozycji.

  • jogurt naturalny, kefir, maślanka w butelce → wygoda w transporcie, źródło białka, które na długo nasyci;
  • mieszanka studencka (bez cukru i oleju w składzie) → bogactwo witamin i składników mineralnych, a także tłuszcze pochodzenia roślinnego, które długo nasycą. (w sklepach dostępne małe opakowania po 30-50 gramów);
  • świeże i suszone owoce → zawsze są dobrym rozwiązaniem, ponieważ dostarczają wiele witamin, składników mineralnych i wody, a dzięki błonnikowi pokarmowemu sycą nawet na trzy godziny;
  • koktajl owocowy, warzywny lub owocowo-warzywny z dodatkiem lub bez mleka i/lub nabiału/tofu/napoju roślinnego → przygotowany rano w domu. Przed wyjazdem, wlany do małej butelki lub shakera nada się do spożycia przez kilka najbliższych godzin. (należy unikać kontaktu koktajlu ze światłem słonecznym);
  • słupki warzyw z jogurtem naturalnym lub/i hummusem lub inną pastą warzywną dostępną w słoiczkach w sklepach. (należy czytać skład i wybierać te o jak najkrótszym, bez zawartości cukru, barwników, polepszaczy smaku);
  • placuszki bananowe z mąki, jajka, ksylitolu, kakao i banana przygotowane przed wyjazdem i zapakowane w lunchbox. Dobrze smakują na zimno przez kilka następnych godzin;
  • domowe musli → płatki owsiane z mieszanką studencką (lub dowolnymi suszonymi lub świeżymi owocami, orzechami, pestkami i nasionami) z jogurtem naturalnym lub produktem roślinnym;
  • domowe batony owsiane → płatki owsiane połączyć z dojrzałym bananem i mieszanką studencką, dokładnie wymieszać i piec na blaszce około 20 minut w 180*C (pokrojone na kształt prostokątów i zawinięte w papier mogą przetrwać nawet kilka dni w niezmienionej formie i smaku);
  • kanapki z warzywami → dobrej jakości razowy chleb z masłem lub awokado i dodatkiem warzyw może stanowić świetną przekąskę podczas kilku najbliższych godzin podróży;
  • batony owocowe, zbożowe i owocowo-orzechowe dostępne na sklepowych półkach (należy czytać skład, aby znajdowały się tylko zdrowe składniki, jak owoce, orzechy, płatki, miód → unikamy cukru, syropu glukozowo-fruktozowego, oleju palmowego i kokosowego, utwardzonych tłuszczów roślinnych, barwników i wzmacniaczy smaku);
  • gotowe musy i przeciery owocowe dla dzieci;
  • gotowe smoothie 100% owoców w składzie dostępne w sklepach;
  • soki owocowe 100% owoców w składzie;
  • gotowe musy owocowe w połączeniu z jogurtem naturalnym i płatkami owsianymi (np. DayUp!).

            Unikamy spożywania wafli ryżowych i innych zbożowych wafli, chipsów, chrupek, batoników innych niż wyżej opisane, żelków, ciastek, wafelków, popcornu, paluszków, krakersów, rogalików z czekoladą, konserw, słodzonych jogurtów, kefirów, maślanek; owoców w cukrze i syropach cukrowych, czekolad innych niż gorzka powyżej 90% kakao w składzie; gotowych kanapek dostępnych w sklepach i stacjach benzynowych, gotowych owsiankach instant do zalania wodą, zupek chińskich instant, kabanosów. Są to produkty o niskiej wartości odżywczej, które zawierają mnóstwo antyodżywczych składników. Co więcej, zaspokajają głód na krótki czas.

Podsumowanie
            Pomysłów na przekąski w podróży jest sporo. Należy wybierać te zdrowsze opcje, które na dłużej nasycą. Pamiętaj o spożywaniu posiłków co 3-4 godziny. Nie jedz w podróży z nudów – lepiej poczytać książkę, posłuchać muzyki czy porozmawiać z towarzyszem niż objadać się bez poczucia głodu.

Autor: Agnieszka Wesołek

Podobało się?

Udostępnij !

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Aga

Aga

Dieta - jak się za to zabrać

pobierz BEZPŁATNEGO
e-booka

Przetwarzam Twoje dane zgodnie z polityką prywatności