fbpx

Puszyste bananowo – waniliowe placuszki owsiane

Puszyste bananowo – waniliowe placuszki owsiane

Puszyste bananowo – waniliowe placuszki owsiane

W codziennym biegu i pośpiechu czasem trudno o zbilansowany posiłek, dlatego w takie dni warto stawiać na proste rozwiązania, które dostarczą wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Jedną z takich propozycji są bananowe placuszki z bakaliami.

Składniki na 1 porcję:

– 2 jaja typu L
– 30g mąki owsianej
– 1 banan bardzo dojrzały (czarna skórka)
– aromat waniliowy
– ewentualnie słodzik
– szczypta soli
– łyżeczka tłuszczu do smażenia

Dodatki:

– 1 banan dojrzały
– garść orzechów nerkowca, laskowych i włoskich
– kilka suszonych owoców goji
– kilka rodzynek
– 10 g odżywki białkowej o smaku waniliowym
– 10 g odżywki białkowej o smaku czekoladowym
– kilka łyżek wody, napoju roślinnego lub mleka do sosu

Przygotowanie:

1. Rozdzielamy białka od żółtek.
2. Żółtka ucieramy mikserem z mąką, bardzo dojrzałym bananem, aromatem waniliowym i ewentualnie słodzikiem, można dodać trochę wody lub mleka jeśli będzie za gęsta masa.
3. Białka ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli.
4. Do piany dodajemy powoli masę z żółtek, wszystko mieszamy łyżką, aby piana nie opadła.
5. Rozgrzewamy tłuszcz na patelni.
6. Kładziemy po 2 łyżki masy na jednego placuszka, muszą być oddzielone od siebie na patelni.
7. Smażymy na małym płomieniu pod przykryciem aż do ścięcia się po 1 stronie, odwracamy na 10 sekund.
8. Mniej dojrzałego banana kroimy w plastry.
9. Do dwóch szklanek dodajemy osobno każdą z odżywek białkowych i dodając stopniowo po łyżce płynu, dokładnie mieszając, otrzymujemy dwa sosy.
9. Gotowe placuszki podajemy z uprzednio pokrojonym owocem, polewamy sosami i dodajemy orzechy wraz z owocami suszonymi.

Wszystkie podawane tutaj gramatury są wyłącznie orientacyjne i przykładowe. Należy pamiętać, że zapotrzebowanie zależy między innymi od płci, wieku, stanu zdrowia czy aktywności fizycznej. Wszystkie umieszczane przeze mnie przepisy można – wręcz należy – modyfikować wedle swojego zapotrzebowania.

Wartości odżywcze (bez dodatków / z dodatkami) :

Energia: 376 kcal / 764 kcal
Białko: 17 g / 38 g
Węglowodany: 50 g /90 g
Tłuszcze: 12 g / 31 g

Autor: Agnieszka Wesołek

Podobało się?

Udostępnij !

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Mariusz Janecki

Mariusz Janecki

O mnie

Biznes trenera i dietetyka

Nazywam się Mariusz Janecki, jestem trenerem personalnym online, specjalistą z zakresu żywienia i treningu, promotorem zdrowego stylu życia. Sportem pasjonuję się od dziecka, a od kilku lat zawodowo pomagam ludziom w osiąganiu wymarzonej sylwetki, dobrego zdrowia i samopoczucia.

Od 2020r Uczę również trenerów i dietetyków biznesu online.

Sprawdź moje E-booki

YouTube

darmowe przepisy wegatarianskie

pobierz darmowego
e-booka

Przetwarzam Twoje dane zgodnie z polityką prywatności