fbpx

Olej Kokosowy w diecie – zastosowanie i właściwości

Olej Kokosowy w diecie – zastosowanie i właściwości

Olej Kokosowy – Zastosowanie i właściwości

Olej Kokosowy jest jedynym z najbardziej wartościowych źródeł tłuszczu. Jego właściwości jak i charakterystyczny zapach kokosa wyróżnia go na tle innych tłuszczów. Ponadto jest bardzo zdrowy i wpływa korzystnie na wiele aspektów zachodzących w naszym organizmie. Dlaczego więc tak mało osób o nim słyszało i z niego korzysta ? Zapewne duży wpływ ma tutaj jego dostępność oraz cena, która nie należy do najtańszych. Jednak czasami warto zadbać o zdrowie i postawić na jakość.
SPIS TREŚCI:
1. Co to jest Olej Kokosowy ?
2. Zalety i właściwości oleju kokosowego
3. Zastosowanie w kuchni oleju kokosowego
4. Rafinowany czy nierafinowany – jaki wybrać ?
5. Podsumowując:


1. Co to jest Olej Kokosowy ?

Olej kokosowy jest olejem roślinnym powstającym poprzez tłoczenie twardego miąższu orzechów palmy kokosowej. W temperaturze powyżej 25 stopni ma konsystencję płynną i lekko żółte zabarwienie, a w temperaturach niższych przypomina białe masło. W sprzedaży dostępne są oleje rafinowane, czyli poddane procesom oczyszczania w wysokich temperaturach oraz bardziej naturalne oleje nierafinowane, które odznaczają się znacznie silniejszymi właściwościami zdrowotnymi.
Z racji iż w skład oleju kokosowego wchodzą średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe (MCT) które nie muszą być dzielone na mniejsza fragmenty, są łatwo dostępnym źródłem energii dla komórek, i są razu wykorzystywane na potrzeby energetyczne organizmu.Stąd też olej kokosowy nie odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej (od tego uzależiony jest bilans kaloryczny) i nie podnosi poziomu „złego” cholesterolu.


2. Zalety i właściwości oleju kokosowego
– jest łatwo trawiony i przyswajany przez organizm,
– przyspiesza metabolizm i pomaga w usuwaniu tłuszczy z organizmu
– wspiera układ immunologiczny, poprawia odporność, działa antybakteryjnie, antywirusowo i przeciwgrzybicznie
– Olej kokosowy nie podwyższa poziomu cholesterolu (dzięki czemu nie powoduje też chorób serca)
– Zawiera witaminę B2, B6, E i C, kwas foliowy, potas, wapń, magnez, fosfor, żelazo, sód i cynk.
– zwiększa energię i wytrzymałość,


3. Zastosowanie w kuchni oleju kokosowego
– Świetnie nadaje się do smażenia jak i pieczenia mięs, naleśników, omletów, ciast
– Ze względu na konsystencję świetnie nadaje się do smarowania kanapek zamiast masła
– Smaczny dodatek do shake`ów owocowych na bazie jogurtu
– dodaj do kawy lub herbaty łyżeczkę oleju kokosowego, by uzyskać kokosowy posmak
– Smaczny dodatek do sałatek owocowych


4. Rafinowany czy nierafinowany – jaki wybrać ?
Najbardziej polecam tutaj sięgać po olej nierafinowany gdyż jest to najlepsza jego forma, i tylko taki olej posiada wszystkie cenne właściwości zdrowotne. jedynym minusem może być tutaj zapach kokosa który nie do wszystkiego się sprawdzi !


5. Podsumowując:
Ze względu na swoje właściwości polecam szczególnie wykorzystywać olej kokosowy do smażenia, pieczenia, jak i stosować zamiast masła. Sprawdzi się również świetnie przed treningiem, gdyż doda nam szybko energii a nie będzie zalegał i spowalniał wchłaniania substancji odżywczych.

Podobało się?

Udostępnij !

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Mariusz Janecki

Mariusz Janecki

O mnie

Biznes trenera i dietetyka

Nazywam się Mariusz Janecki, jestem trenerem personalnym online, specjalistą z zakresu żywienia i treningu, promotorem zdrowego stylu życia. Sportem pasjonuję się od dziecka, a od kilku lat zawodowo pomagam ludziom w osiąganiu wymarzonej sylwetki, dobrego zdrowia i samopoczucia.

Od 2020r Uczę również trenerów i dietetyków biznesu online.

Sprawdź moje E-booki

YouTube

Dieta - jak się za to zabrać

pobierz BEZPŁATNEGO
e-booka

Przetwarzam Twoje dane zgodnie z polityką prywatności