Granola

Dziś coś z serii zrób to sam. W sklepach jest pełno producentów, którzy oferują granolę. Jednak często zawiera ona dodatki, które nie są mile widziane. Dlatego dziś wychodzę z alternatywą „zrób to sam”. Stwórzmy taką granolę jaka nam odpowiada! Na dole przykład mojego połączenia. Granola idealnie nadaje się  na zdrowe śniadanie, czy przekąskę. Można ją zalać ciepłym mlekiem, naturalnym jogurtem.

Składniki:
– 200g płatków owsianych
– 100g miodu
– 10g sezamu
– 10g wiórek kokosowych
– 10g nasion słonecznika
– 10g pestek dyni
– 15g nerkowców  
– 50g żurawiny suszonej
– 50g śliwki szuszonej
– 10g jagód goji  
– gorąca woda  

Przygotowanie:
Do jednej miski wrzucamy płatki, miód, wlewamy ok. 100ml gorącej wody i dokładnie mieszamy. Do drugiej wszystkie pozostałe składniki. Blachę wykładamy papierem do pieczenia, wrzucamy płatki i wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 200 stopni na ok. 20minut (patrzymy aby się lekko zarumieniły, ale nie spaliły!). Wyłączamy piekarnik, mieszamy wszystkie składniki ze sobą i zostawiamy jeszcze w ciepłym piekarniku do wystudzenia. Można tak naprawdę użyć dowolnych składników i skomponować ją według swoich preferencji np. dodając więcej orzechów zwiększymy ilość tłuszczu. Do tego celu polecam wbijać składniki do aplikacji. Po wystudzeniu warzymy całość i dzielimy przez uzyskaną ilość w ten sposób zyskujemy makroskładniki na 100g

Wartości odżywcze całość / 100g
Energia: 1766 kcal /ok. 431 kcal
Białko: 39 g/ ok. 10 g
Węglowodany: 299 g/ ok. 73 g
Tłuszcze: 46 g /ok. 11g