fbpx

Czy warto sięgać po ocet jabłkowy?

Czy warto sięgać po ocet jabłkowy

Czy warto sięgać po ocet jabłkowy?

Jakiś czas temu zrobiło się wielkie „bum” na ocet jabłkowy. Wcześniej był on używany do zwalczania wszelkich infekcji oraz wszelkich dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Ale czy faktycznie ocet jabłkowy jest tak wspaniały jak go opisują?  
Ocet jabłkowy jak sama nazwa mówi jest produkowany z jabłek. Do rozdrobnionych owoców dodawane są drożdże, które przekształcają cukier zawarty w jabłkach na alkohol. Następnie dodaje się specjalne bakterie, które dodatkowo przekształcą alkohol w kwas octowy – główną substancję czynną octu jabłkowego. Gotowy produkt zawiera bardzo przyjazne bakterie, aminokwasy i enzymy a poprzez cały naturalny proces tworzenia – powinien być mętny. Warto również wspomnieć, że jest jednym z najskuteczniejszych produktów odtruwających zanieczyszczony toksynami organizm
Swoje zastosowanie znalazł podczas – złego samopoczucia, ciągłego zmęczenia, braku energii, niskiej odporności, stanów depresyjnych i lękowych. Dodatkowo wspiera odbudowę flory bakteryjnej, reguluje proces trawienia, oczyszcza przewód pokarmowy, pobudza układ immunologiczny, łagodzi zespół chronicznego zmęczenia i bezsenność. Jest niezastąpiony w przypadku zgagi, zapalenia stawów oraz przy odchudzaniu.

Do najważniejszych korzyści octu jabłkowego możemy zaliczyć:
Wspomaga odchudzanie – Spożywanie octu jabłkowego w pewnym stopniu zwiększa uczucie sytości. Spożywając go wraz z posiłkiem, przyjmujemy średnio 200– 280 kcal mniej do końca dnia. W wielu badaniach również udowodniono, że kwas octowy i jabłkowy zapobiega gromadzeniu się tłuszczu i lipidów w wątrobie. Zawarte w nim pektyny zmniejszają też zdolność organizmu do wchłaniania tłuszczu.

Reguluje poziom glukozy we krwi – zwiększa wrażliwość komórek na insulinę i zmniejsza stężenie glukozy we krwi. Jest szczególnie polecany w diecie osób z cukrzycą, insulinoopornością i z wszelkimi zaburzeniami gospodarki węglowodanowej.

Wpływ na poziom glukozy glukozy:
Dodanie ok. 20g octu jabłkowego zmniejsza indeks glikemiczny potrawy o 20-35%.
2 łyżki octu jabłkowego wypijane przed snem obniżają poziom glukozy na czczo do 4%.

Jest korzystny dla zdrowia serca – ocet jabłkowy wpływa na obniżenie cholesterolu i trójglicerydów. Dodatkowo dzięki zawartym przeciwutleniaczom – chroni cząsteczki dobrego cholesterolu LDL przed jego utlenieniem, co zwykle jest głównym powodem powstawania chorób serca. Niektórzy uczeni twierdzą również, że ocet jabłkowy obniża ciśnienie krwi, aczkolwiek dotychczasowe badania prowadzano tylko na szczurach.

Ponadto:
Przeciwdziała skurczom. Poprzez swoje właściwości zwiększa poziom potasu w organizmie,
Zwalcza nieświeży oddech,
w naturalny sposób poprawia trawienie. Wystarczy wypić łyżkę octu ze szklanką wody 15 min przed posiłkiem, aby pobudzić wydzielania soków trawiennych,
Zwalcza ból gardła oraz wszelkie infekcje,
Wzmacnia układ odpornościowy,
Zwalcza trądzik i choroby skórne takie jak łuszczyca i egzema.
Łagodzi alergie, pomocny przy zapaleniu zatok i zmniejszaniu objawów przeziębienia,

Jak stosować?
Osobiście polecam spożywać ocet rano (przed śniadaniem), przed głównym posiłkiem lub przed snem w połączeniu z wodą muszynianką. Typowe dawki wynoszą od 1-2 łyżeczek od herbaty (5-10 ml) do 2-4 łyżek stołowych (25-50 ml) dziennie.

Podobało się?

Udostępnij !

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Mariusz Janecki

Mariusz Janecki

O mnie

Biznes trenera i dietetyka

Nazywam się Mariusz Janecki, jestem trenerem personalnym online, specjalistą z zakresu żywienia i treningu, promotorem zdrowego stylu życia. Sportem pasjonuję się od dziecka, a od kilku lat zawodowo pomagam ludziom w osiąganiu wymarzonej sylwetki, dobrego zdrowia i samopoczucia.

Od 2020r Uczę również trenerów i dietetyków biznesu online.

Sprawdź moje E-booki

YouTube

Dieta - jak się za to zabrać

pobierz BEZPŁATNEGO
e-booka

Przetwarzam Twoje dane zgodnie z polityką prywatności