CIASTO KOKOSOWO-SERNIKOWE – Idealny posiłek w wersji LOW CARB !

Ciasto kokosowo-sernikowe, które powstało całkiem przypadkiem w celach poszukiwania idealnego rozwiązania na słodkie śniadania jak i przekąski z niską zawartością węglowodanów. Wystarczył jeden kęs i podbiło moje serce. Jest po prostu idealne (smakuje jak sernik) a co najlepsze przygotowanie trwa niespełna 25-30 minut. Najlepszym rozwiązaniem, aby skosztować na śniadanie jest przygotowanie sobie dzień wcześniej.  Spróbujecie koniecznie ten przepis i podzielcie się swoimi opiniami !

Składniki:
– 60 gram mąki kokosowej
– 250 gram sera ricotta
– 4 jaja M
– 1 łyzeczka proszku do pieczenia
– 5 łyżek erytrytolu lub ksylitolu
– 100 gram borówek amerykańskich
– 30 gram poziomek lub innych owoców
– 40 gram odżywki białkowej

Przygotowanie:
Białka jaj ubijamy z erytrytolem lub ksylitolem na sztywną pianę. Następnie dodajemy żółtka, mąkę kokosową, ser i delikatnie mieszamy. Gdy masa będzie gotowa wykładamy na wcześniej przygotowaną formę z papierem. Układamy owoce według uznania i wstawiamy do nagrzanego piekarnika (180 stopni) na 10-15 minut, następnie zwiększamy temperaturę do 200stopnia i pieczemy kolejne 5-10 minut. W między czasie rozrabiamy odżywkę białkową z małą ilością wody. Gdy ciasto będzie upieczone, wyciągamy czekamy chwilkę jak ostygnie, polewamy wcześniej przygotowaną odżywką. Idealnie smakuje w połączeniu z kawa.

SMACZNEGO !

Ciacho zawiera 2 porcje. Wartości odżywcze w 1 porcji:
Kalorie: 535
Białko: 40g
Węglowodany: 15g
Tłuszcze: 35g