🥪ELASTYCZNA DIETA🥩

🥩Elastyczna dieta jest często kojarzona z stylem jedzenia „IIFYM” (jeśli pasuje do twojego makro), które często ma zły nastrój z powodu idei, że dopóki żywność „pasuje do twoich makroskładników”, każde źródło żywności jest dobre bez względu czy ciasteczka czy szpinak. ⠀

🚨Podczas gdy pozycja ta utrzymuje się z perspektywy „Kalorii” w porównaniu z perspektywą „Kalorie”, w grę wchodzi więcej zmiennych

💥Głównym z nich jest jakość żywności. Jakość żywności ma znaczenie dla zdrowia, energii, zrównoważonego rozwoju i wyników. 👉Trzeba wiec sobie uświadomić, że nie można jeść „śmieciowego jedzenia” przez cały czas i mieć nadzieję na postęp lub dobre samopoczucie🏋️‍♂️

🍕🍔Dlatego pizza, burger, lody i ciasta nie powinny stanowić głównej części diety. Jednak jest całkiem fajnie, jeśli dopasujesz je do swojej diety i zapewnisz elastyczność. W tym miejscu pojawia się strona „FLEX”, a nie tylko „IIFYM”. ⠀

🥗Elastyczna dieta polega na tym, że 70-80% dziennego spożycia kalorii powinno pochodzić z pełnych, zdrowych produktów, takich jak chude białka, owoce, warzywa, pełne ziarna i zdrowe tłuszcze. 🎯 To pozostawia 20-30% całkowitego spożycia kalorii na bardziej przetworzoną żywność (Oreo, batony, czekolady) 🍩 Tylko upewnij się, że masz wystarczająco dużo białka w „czystych” kaloriach. ⠀

😡Z drugiej strony, próba jedzenia w 100% czystości doprowadzi jedynie do frustracji i zaburzeń odżywiania. Na dłuższą metę nie jest to trwałe, więc powinieneś znaleźć własną równowagę. ⠀


✅Mam nadzieje, że skorzystacie z wpisu! Masz jakieś pytania? Pisz śmiało poniżej!